Поради батькам


Пам’ятка для батьків

 Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Свої поради батькам, як організувати дистанційне навчання дитини вдома так, щоб навчання було ефективним і дитина при цьому отримала задоволення, дає дитячий психолог, засновниця проєкту «Сила Казки» Аніта Вайаканті.

Зараз більшість школярів перейшло на навчання онлайн. АЛЕ! Організація навчального процесу онлайн відрізняється від очного навчання дітей. В першу чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ДОМА. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами.

Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зрозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде. Зараз цього немає. Натомість є купа обмежень: на вулицю не ходи; мій руки; обличчя не чіпай; не гуляй; питання не став тощо.

Стрес і тривога, яку можуть відчувати діти, безумовно буде і вже відбивається на їхній пізнавальній активності (допитливості), навчальній мотивації, успішності.

Стрес — це не найсприятливіший ґрунт для розвитку. Для того щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.

1. Скласти чіткий розклад / режим.

Стабільність і зрозумілість — це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. А адже саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся дотримувати режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

2. Організувати робочу зону.

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло — яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

3. Організувати форму.

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг. Це якась уніформа, що допомагає не забувати, де ти і що ти робиш.

4. Робити перерви.

Фокус уваги школяра на відеоконференції / уроці 20 хвилин. Не більше. У старших школярів 30 хвилин і то у разі внутрішньої мотивації й інтересу до предмета. Скільки триває видеоурок? 40? 45 хвилин? Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах). Братися до виконання домашньої роботи, яку чомусь задають в онлайн-школі, доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.

5. Заохочувати спілкування з однолітками.

Провідна діяльність школярів середніх і старших класів — це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші) звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції. Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками (безпечно, звісно ж).

6. Знизити очікування і вимоги.

Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і вчитися як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина / дочки погіршилася — НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Дітям складно. Якщо ми ще будемо стояти у них над душею, вимагаючи тільки позитивних оцінок, то це посилить їхню тривогу, погіршить стосунки з ними. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переосмислення своїх вимог стосовно дитини.

7. Мотивувати і помічати успіхи.

Не змушуємо дитину, а мотивуємо! Водночас не забуваємо відзначати її успіхи. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте. Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.




Поради батькам учнів молодших класів щодо вивчення англійської мови


1. Повторюйте разом із дитиною вивчені на уроці слова та вирази у вигляді гри. Нехай дитина буде вашим учителем (якщо ви недостатньо володієте англійською або взагалі не володієте нею). Грайте у ті ігри, які були на уроці.



2. Якщо у дитини труднощі у вимові, проконсультуйтесь у вчителя. Якщо дитина погано запам‘ятовує слова та правила, учитель підкаже вам прийоми запам‘ятовування інформації.

3. Якщо є можливість, купуйте дитині книжки для позакласного читання. Вибір книжки вам підкаже педагог. При цьому контролюйте процес читання та розуміння прочитаного.

4. Виготовляйте предметні малюнки та інші наочні посібники разом із дитиною, водночас запам‘ятовуючи нові слова.

5. Розповідайте дитині, наскільки важливим є вивчення англійської мови людині майже будь-якої професії.

6. Якщо дитина не засвоїла навчальний матеріал через хворобу або через іншу поважну причину, одразу зверніться до вчителя. Він розповість вам, як організувати допомогу дитині вдома.



Корисна пам'ятка для батьків щодо 
вивчення дитиною англійської мови

Надихайте вашу дитину
Проявіть інтерес до вивчення англійської разом з дитиною. Здійснюйте підтримку, надихайте і мотивуйте.
Це найважливіший пункт. Коли ви показуєте інтерес до того, як ваша дитина вивчає англійську мову, ви проявляєте інтерес до неї самої. Дитині потрібно ваше схвалення, підтримка і наснага. Для нього дуже важлива ваша реакція на її досягнення в мові. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина вивчила англійську, необхідно навчити її відчувати почуття гордості за свої досягнення. Підбадьорюйте її, кажучи, що ви пишаєтеся нею. Запитуйте про те, як пройшли заняття (якщо дитина вивчає мову в дитячій студії).
Для створення комунікативної обстановки під час гри підтримуйте високу активність малюка.

Не критикуйте кожну помилку дитини, 
сфокусуйтеся краще на її досягненнях.
Це одна з найчастіших помилок батьків. Дуже часто зустрічаються батьки, які критикують своїх дітей, що дійсно намагаються говорити англійською. НЕ відбивайте у своєї дитини бажання вивчати англійську мову. Виправляти помилки потрібно так, щоб ні в якому разі не образити дитину. Адже вона переносить оцінку своїх дій на оцінку себе як особистості. Ваша концентрація уваги на помилках може відбити всякий інтерес до занять англійською мовою. Перш за все, ви оцінюєте успіхи дитини, а не її недоробки. Постарайтеся підтримувати в ній почуття успіху. Навіть найменша перемога повинна бути помічена і оцінена. Адже інтерес до вивчення мови втрачається, тоді, коли пропадає почуття успіху.
Мотивація відіграє ключову роль у вивченні іноземної мови. Зробіть так, щоб вашій дитині було цікаво і захоплююче вивчати англійську мову.

Підтримуйте інтерес у дитини до англійської мови.
Найкраще, що ви можете зробити, щоб допомогти своїй дитині вивчити англійську – зробити цей процес захоплюючим. Ваша дитина повинна бути впевнена, що заняття англійською мовою – це весела і захоплююча гра разом з мамою. Підкріплюйте інтерес до англійської різними іграми. Знайдіть і вивчіть кілька англійських ігор такі як, ігри з алфавітом, ігри в лото, пальчикові ігри. Вони будуть ідеальні для початківців. Для малюка вивчити мову – не проблема, найголовніше – зацікавити її. Це зможуть зробити заняття, на яких він малює, співає, розмовляє і багато рухається.

Немає коментарів:

Дописати коментар